Thursday, February 4, 2010

Update menu 21 Jan 2010

Hari ni bermulanya homework kitorang yang masuk TBL MQA. Setiap seorang peserta ngan urusetia dikehendaki isi log pemakanan yang telah disediakan. So, start daripada hari ni jugak aku dah mula isi log pemakanan ni. tapi tulis kat buku jer.. tak sempat ar nak key in dalam blog. Kadang2 masa tunggu mak kat hospital tu ada gak teringin nak isi, tapi tak ada mood laks.. lagi besh kalau layan blog org lain. ngeh! ngeh! ngeh! So skrg tengah ada masa, baik aku update apa yang aku makan..

Satu lagi sebab.. kenapa dan mengapa aku sekarang bersungguh2 nak isi log buku nih adalah sebab last week berat aku naik... diulang "berat aku NAIK!!!!!" huwaaaa!!!!! Sib baik cuma 500gm jer..tapi itu pun telah membuatkan aku malu.. Malu Woooooo...urusetia bleh naik berat first week TBL... So, sebelum keadaan bertambah buruk..baik aku ambik langkah segera..

Selain rekodkan apa yang aku makan, aku juga mula dapatkan nasihat daripada coach herbalife aku. Then, in order untuk dia monitor apa yang aku makan, so aku kena update blog nih, dan dia akan memantau dari jauh...

So mulai tarikh hari ini sehingga seterusnya aku kena lebih berdisiplin untuk berjaya dalam misi menguruskan badan. BAk kata mak aku, kalau nak jadi pengurus, kena lah kurus dulu.. Kalau tak, kena panggil apa ya?? takkan Penggemuk kot??? Hmmm... untuk difikirkan... (~_^)..

B'Fast: F1 (3scp)+ F3 (1.5 scp)+ H20 400ml
AM Tea: nescafe (panas) (1cwn)+ kuih (2 ketul)
Lunch: TAk makan
PM Snack: F1 (3scp)+400ml H20
Dinner: Low Fat Milk (Plain 300ml)+ Buah Mangga (1/2)
Supper: Fitness cereal (1genggam) + Coklat Milk (1 cwn)

No comments:

Post a Comment

Turun ke, tak turun... Meh kita tengok progress...