Friday, July 31, 2009

Comel ker???

Di suatu petang yang boring (sebab sumer orang dah balik keje)..

Dia: Apa khabar awak skrg?
Aku: Baik. Sihat2 jer.
Dia: Hmmm... Alhamdulillah... Bagus lah... sihat.. Bila nak jumpa awak ek?
Aku: Hehehehe...tak mau jumpa awak lah..
Dia: Nape?
Aku: Nanti2 lah... Tunggu saya ok skett.. skrg ni saya tengah chubby ni..Tunggu lah tahun depan ker..
Dia: Apa dier? Chubby? Eh! ok lah tu... Comel jer kan...
Aku: ?????!!!! (Terkebil2 jer. Terdiam) Tak nak aih!!! Nanti awak kutuk saya macam dulu2 tuh..
Dia: La.. awak ingat lagi ker? Tak per.. Kalau awak chubby pun, awak nampak comel...
Aku: (dalam hati) Asik2 comel jer.. Huhhhh!!!

Sebenarnya tu petikan dari perbualan phone antara aku ngan dia (haaaa..jangan salah sangka...kawan jer tau). Banyak lagi ayat2 seterusnya.. tapi malas lah nak tulis. Bukan nak angkat diri, tapi perkataan 'COMEL' tu memang banyak makna. Sekali dengar macam puji. kalau fikir banyak kali, macam sindir pun ader gak nih. Tapi kali nih, makna 'COMEL' yang kedua tu yang paling suit. Cis!!!! Tak bleh jadi ni.

Kalau memang COMEL yang 'cun' tu tak per lah.. pujilah banyak2 kali pun tak per..rela jer.. heheheh!!! Tapi kalau COMEL' makna lain, cakap skali jer pun dah berdesing rasanya telinga ni. Silap ari bulan mau tak bertegur sapa setahun dua.

Nampaknya kali nih 'dia' ni tegur aku COMEL lagi. Tak bleh jadi ni. Aku kena buktikan. Bukan lah bermakna aku tukar niat aku nak kurus ni disebabkan 'dia' tu, tapi tak salah kan kalau aku jadikan ini satu CABARAN untuk aku teruskan usaha nih. Chaiyok! Chaiyok! (eh...betul ker ejaan nih? Sally.. pls betulkan ek kalau salah).

No comments:

Post a Comment

Turun ke, tak turun... Meh kita tengok progress...