Tuesday, August 11, 2009

Hari penimbangan datang lagi... (siri2)...

Sambungan...

Bila dah makan banyak2 mula lah rasa takut. So amik keputusan untuk control balik makan.
Aku nak puasa tapi tak nak makan sahur banyak2 dan nak elak daripada makan banyak masa buka puasa. Aku cuma ambik shake jer masa sahur. Guess what??? Tak lapar langsung dan sentiasa bertenaga. Aku rasa shake buat aku kenyang dan teamix bagi aku aktif sepanjang hari.. Wah3x seronoknya...percubaan pertama berjaya. So boleh lah aku ambik shake jer bulan puasa nih. Boleh gak jimat duit dan masa.

Disebabkan sahur tak ambik food, so berbuka tu aku makan gak. Cuma rasa nak makan sekarang ni aku rasakan dan makin menurun. Tak sure sebab apa. mungkin sebab aku amik herbalife atau sebab mind setting aku kot. Bukan takut nak makan, selera ada, cuma tak bleh nak makan banyak. aku cepat rasa perut full. Ok gak lah kan...

Esok pagi2 aku makin berdebar2. Nak timbang ker tak nak nih. Tawakal jerlah . Aku kena berani hadapi apa jugak keputusan. Bak kata Bob (TBL), anda makan, anda kena terima balasannya. hemmmm...hmmmmm.... takut!!!!!!!!!

Aku mandi, buang apa2 yang patut, sembanhyang dan jeng! jeng! jeng! naik timbang dan tengok result... hmmmm... alhamdulillah... aku turun lagi 1.2 kilo. Tengok result kali nih, makin banyak penurunannya. syukur sangat...

Hmmm makin bersemangat aku nak teruskan diet ini. Aku tanamkan tekad kejap2 dalam hati.. Aku kena kuat semangat demi masa depan aku. Biar apa juga cabarannya, aku tak boleh patah semangat. Bukan untuk cantik sahaja.. yang penting 'AKU INGIN SIHAT'....

No comments:

Post a Comment

Turun ke, tak turun... Meh kita tengok progress...