Wednesday, August 5, 2009

Hari penimbangan datang lagi. (siri 1)

Dah beberapa hari tak update blog ni. Tak sempat sangat dan malam terasa sangat letih. Sekarang ni weekend dah tak relax lagi macam dulu. Perlu ke sana sini uruskan mak, kalau ada masa lapang, aku kena balik kampung. Menjenguk mak kat kampung dan kemas rumah. Sekurang-kurangnya aku dapat ringankan beban abah untuk kemas rumah.

Okaylah... berbalik kepada tajuk asal. Minggu ni aku takut sangat nak timbang. sebabnya...aku tak control makan langsung, tak amik shake ikut aturan sepatutnya dan yang paling penting, tak sempat nak gi gym (at least 3x seminggu). Huhuhu... rasa nak marah diri sendiri. tambah lagi, masa kat kampung ari tu aku makan banyak giler..

Menu balik kampung:

Sabtu (malam) : Bihun goreng dibubuh kuah pecal. Best 2x.. sedap sangat. Yang paling penting best sebab mak cik tu buh banyak sangat. Dan yang paling paling paling best...aku abis kan sumer bihun tu. Yummy....

Ahad (pagi): Cempedak goreng. Disebabkan masa on the way tu aku beli banyak cempedak (tiga biji jer sebenarnya..), so pagi sarapan cempedak goreng. yum! Yum! sedapnyer. sementelahan pulak, cempedak ni memang kegemaran aku, apa lagi membelasah lah..lupa diet den seketika.Adoiiii...

Ahad (Lunch): Lewat sket lunch ari ahad ni.. aku makan tengah hari dah kul 3.30 petang, lepas siap basuh baju , mandi dan sembahyang. Aku masak sambal udang, sup tauhu, fucuk dan suhun. Untuk mak, aku masak ikan stim special, sebab mak tak leh makan yang goreng2. Dah lama tak masak sendiri, maka sambal udang yang aku masak tu tersangat lah sedap rasanya (kat tekak aku lahh... lau pada abah, aku tak tau lah apa rasanya.) Aku abiskan sepinggan penuh nasi. huh kenyangnyer.... Burp!!! Opppssss!! Sorry..

Malam dah balik KL... sedey tinggalkan mak...

Ahad (malam): on the way balik KL, aku singgah beli jagung rebus sampai 4 tongkol tapi sehingga hari ni (Rabu) masih berbaki 3 tongkol lagi dalam peti sejuk. Aku beli gak tapai ubi. Sedap!!! Dalam perjalanan jer aku dapat abiskan 1/2 tupperware. kenyang gak tu.

Sampai rumah tak makan pape lagi dah... kenyang... Masa untuk tidur..ngantukkkkk!!!!

Esok nak pose. So sahur aku nak amik shake herbalife jer lah... tak tau lah pperut aku boleh tahan ker tak... Tak kisah lah..tahan ker tak tahan ker.. kena gak. I have no choice. Yang aku tau, kalau aku nak kurus, aku kena berkorban sikit keinginan aku ni, dan aku kena betul2 lawan rasa malas dan rasa ngelat aku ni... Hmmmm... let see...apa akan jadi... (bersambung)..

No comments:

Post a Comment

Turun ke, tak turun... Meh kita tengok progress...